Smarte verktøy i nytt intranett

Ved hjelp av et splitter nytt sosialt intranett har Cermaq fått en plattform der de ansatte kan dele kunnskap, dokumenter og idèer. Med avdelinger på tre kontinenter har de ansatte kommet nærmere hverandre, og samhandlingen blitt mer effektiv.

Cermaq

Cermaq er et delstatlig norsk selskap med virksomhet innenfor havbruk, hovedsakelig oppdrett av rød fisk (laks og ørret) hvor selskapet er verdens tredje største.

Kundens utfordring og vår løsning

Utfordring:

Uoversiktlige prosesser

Cermaq ønsket bedre kommunikasjon og samhandling mellom de ansatte. Med avdelinger i 3 verdensdeler var det helt avgjørende å få på plass en plattform for deling av dokumenter og informasjon. De ønsket også å gjøre noe med den tradisjonelle måten å dele dokumenter via e-post. 

 

Løsning:

Økt kontroll og tilgjengelighet

Med det nye intranettet på plass har det åpnet nye muligheter for samarbeid på tvers av avdelinger og landegrenser. De sosiale elementene har økt tilhørigheten hos de ansatte, og nye idèer og prosjekter har blitt til. Ved å flytte filhåndteringen ut fra innboksen til et smartere system er nå dokumenthåndteringen enklere. Intranettet er bygget på IBM Portal og IBM Connections - en moderne og robust plattform fra IBM.

 

Hva sier kunden?

Vi vil absolutt anbefale CoPro innenfor segmentet sosiale intranett. CoPro Live har bidratt til at vi har fått vårt "CASA," som intranettet er døpt og sammen med Cermaq IT, Itera Gazette og Geelmuyden Kiese har de levert en god løsning til organisasjonen. Et viktig poeng for oss var at CoPro Live også kunne brukersiden slik at de har hjulpet oss med opplæringen og utrullingen i organisasjonen. Og det er jo det det dreier seg om, ta løsningen i bruk!

Siste nytt

Les alle nyheter